نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یخچال ها که از لوازم خانگی بسیار پرکاربرد در خانه ها هستند به دلیل اینکه در طول روز بارها باز و بسته می شوند بیشتر مورد آسیب و فرسوده شدن قرار می گیرند.یکی از قطعات یخچال که با هربار باز و بسته کردن درب مورد استفاده قرار می گیرد، لامپ یخچال است.اما لامپ یخچال چیست و چه وظیفه ای دارد؟ لامپ یخچال را می توان قطعه ای در یخچال دانست که وظیفه روشن کردن محیط داخلی یخچال در زمانی که درب آن را باز می کنید، بر عهده دارد.گاهی ممکن است این لامپ به دلایل مختلف روشن نشود.در این حالت باید به دنبال علت روشن نشدن لامپ یخچال بگردید. در ادامه این مقاله از هوم خانه همراه ما باشید.

  1. اولین علت روشن نشدن لامپ یخچال سوختن لامپ است
  2. بررسی خرابی سوکت و یا سر پیچ در هنگام روشن نشدن لامپ یخچال
  3. خرابی و معیوب شدن میکروسوییچ درب دستگاه یکی از اصلی ترین علل روشن نشدن لامپ یخچال

 

 

اولین علت روشن نشدن لامپ یخچال سوختن لامپ است

اولین و شایع ترین دلیل که ممکن است علت سوختن لامپ یخچال باشد ایت است که لامپ بسوزد.سوخن لامپ یخچال مسئله ای بسیار عادی است و لامپ یخچال مانند سایر لامپ ها عمر مفیدی دارد که یک روز به پایان می رسد.

لامپ هایی که در یخچال ها وجود دارند به دو دسته رشته ای و ال ای دی تقسیم می شوند. لامپ های رشته ای بیش تر در یخچال های قدیمی وجود دارند و احتمال سوختن آن ها بسیار بیشتر از لامپ های ال ای دی است.همچنین لامپ های رشته ای میزان مصرف برق بیشتری نسیت به لامپ های ال ای دی دارند.

 

بررسی خرابی سوکت و یا سر پیچ در هنگام روشن نشدن لامپ یخچال

 

گاهی علت روشن نشدن لامپ یخچال سوختن لامپ نیست و مشکل ازسوکت و یا سر پیچ آن است. سر پیچ لامپ قسمتی است که لامپ یخچال در داخل آن قرار می گیرد. این قطعه وظیفه دارد برق را به لامپ برساند و علت روشن شدن لامپ اتصال آن به سرپیچ است.

اما سرپیچ یا سوکت هم می تواند به دلیل رطوبت موجود در یخچال زنگ بزند و خراب شود.

برای یافتن علت روشن نشدن لامپ یخچال می توانید پیچ های وسکوت لامپ را باز و آن را به طور کامل بررسی کنید. توصیه می شود در زمان بررسی سوکت لامپ، به سیم های متصل و پایه آن های آن نیز دقت کنید. برای اینکه از سلامت این قطعه اطمینان حاصل کنید می توانید از مولتی متر استفاده کنید.

کاربر گرامی در صورتی که از یخچال الکترولوکس استفاده می کنید می توانید جهت عیب یابی با نمایندگی تعمیر یخچال الکترولوکس در تماس باشید.

خرابی و معیوب شدن میکروسوییچ درب دستگاه یکی از اصلی ترین علل روشن نشدن لامپ یخچال

میکروسوییچ از قطعات مهم در یخچال است که روی درب نصب شده یخچال است که در هنگام باز و بسته شدن درب یخچال، باعث قطع و وصل شدن مدار لامپ یخچال می شود. خرابی میکروسوییچ می تواند علت روشن نشدن لامپ یخچال باشد.

اما میکروسوییچ چگونه کار می کند؟ میکروسوییچ دارای یک فنر است که وقتی درب یخچال باز می شود باعث وصل شدن مدار لامپ و روشن شدن آن می شود. زمانی که درب یخچال بسته شود، این فنر فشرده شده و مدار لامپ را قطع می کند. تمامی کارکرد میکروسوییچ با همین فنر است و درصورتی که این فنر خراب شود خاموش و روشن شدن لامپ یخچال با اشکال مواجه می شود.

برای اینکه مطمئن شوید مشکل روشن نشدن لامپ یخچال از میکروسوییچ است باید به محل قرار گیری آن دسترسی داشته باشید و آن را از جایگاهش خارج کنید.محل قرار گیری میکروسوییچ در یخچال ها متفاوت است. معمولا می توان میکروسوییچ را در بالای درب یخچال یافت.

پس از خارج کردن این دسته از جایش با یک مولتی متر در هر دو حالت فنر را تست کنید. در صورتی که فنر آسیب دیده بود، باید آن را با نمونه مشابه و کاملا مطابق با مدل یخچال، آن را تعویض نمایید.

  • ۰۰/۰۷/۲۸
  • امداد آی.پی emdadip

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی