نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی محبوب می باشد. علت محبوبیت این دستگاه شستشوی لباس ها با سرعت و کیفیت بسیار بالا می باشد. شستن لباس ها همیشه کار سخت و خسته کننده ای بوده است. ماشین لباسشویی این مشکل را تا حد زیادی حل کرده است. مطمئنا لباسشویی برای شستشوی لباس ها نیاز به آب دارد. این آب توسط شیر ورودی تامین شده و به کمک شلنگ ورودی وارد دستگاه می شود. زمانی که مخزن لباسشویی به حد کافی پر شد آبرسانی متوقف می شود. درون مخزن یک قطعه قابل تنظیم قرار گرفته است که میزان آب درون مخزن را تخمین می زند. این قطعه هیدروستات نام دارد. ما در این مقاله از سایت آی پی امداد به آدرس https://ipemdad.com قصد داریم به نحوه تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی بپردازیم.

  1. مشکل رایج ناشی از عدم تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی
  2. نحوه تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی؛ انواع هیدروستات و متعلقات آن
  3. آموزش نحوه تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی

 

مشکل رایج ناشی از عدم تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی

پس از انتخاب برنامه شستشوی مورد نظر زمانی که آبگیری ماشین لباسشویی شروع می شود شیر برقی شروع به کار می کند. آب از شیر ورودی به کمک شلنگ ورودی وارد مخزن لباسشویی می شود. داخل مخزن هیدروستات یا سنسور سطح آب قرار گرفته است. زمانی که هیدروستات تشخیص دهد که مخزن به اندازه کافی پر شده است دستور توقف آبگیری لباسشویی را می دهد. مشکلاتی که عدم تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی ایجاد می کند به شرح زیر می باشد:

  • عدم تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی موجب پر نشدن مخزن شده و شستشو با آب کمتری انجام می شود.
  • اگر آب به اندازه کافی نباشد مواد شوینده پس از آبکشی همچنان روی لباس ها باقی می مانند.
  • در صورت زیاد پر شدن مخزن امکان نشتی آب بالا می رود.
  • زمانی که آب از لباسشویی نشتی می کند مشکلات بسیاری (مانند اتصالی کردن قطعات داخلی و خطر برق گرفتگی) را به همراه خواهد داشت.

 

نحوه تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی؛ انواع هیدروستات و متعلقات آن

قبل از آن که با نحوه تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی آشنا شوید بهتر است توضیحاتی را درباره انواع هیدروستات و متعلقات آن بدهیم. هیدروستات معمولا به دو نوع (سه فیش و شش فیش) تقسیم می شود. هیدروستات ماشین لباسشویی دارای یک شلنگ می باشد. شلنگ هیدروستات به محفظه فشار در قسمت پایین لباسشویی متصل می باشد. زمانی که سطح آب درون مخزن لباسشویی بالا می آید هوای داخل شلنگ فشرده می شود. فشرده شدن هوای داخل شلنگ باعث فشار روی دیافراگم داخل هیدروستات می شود و در این لحظه هیدروستات دستور توقف فرآیند آبرسانی را به شیر برقی می دهد.

 

 

آموزش نحوه تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم فشار هوای داخل شلنگ باعث می شود هیدروستات از سطح آب داخل مخزن آگاه شود. برای تنظیم دیافراگم هیدروستات روی بدنه این قطعه یک پیچ تعبیه شده است که به کمک آن می توانید به تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی بپردازید. نحوه تنظیم این پیچ به صورت زیر می باشد:

  • این پیچ را می توانید به کمک پیچ گوشتی تنظیم کنید.
  • برای تنظیم میزان سطح آب باید آن را به باز و یا بسته کنید.
  • در صورتی که میزان سطح آب کمتر از حد مورد نیاز برای شستشو می باشد باید پیچ را باز کنید.
  • و در صورت نشتی آب به دلیل آبگیری بیش از حد لباسشویی باید پیچ را ببندید.

کاربر گرامی در صورتی که از لوازم خانگی بکو استفاده می کنید جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به نمایندگی تعمیر بکو در تماس باشید.

  • ۰۰/۰۸/۰۶
  • امداد آی.پی emdadip

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی