نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یخچال ها که از لوازم خانگی بسیار پرکاربرد در خانه ها هستند به دلیل اینکه در طول روز بارها باز و بسته می شوند بیشتر مورد آسیب و فرسوده شدن قرار می گیرند.یکی از قطعات یخچال که با هربار باز و بسته کردن درب مورد استفاده قرار می گیرد، لامپ یخچال است.اما لامپ یخچال چیست و چه وظیفه ای دارد؟ لامپ یخچال را می توان قطعه ای در یخچال دانست که وظیفه روشن کردن محیط داخلی یخچال در زمانی که درب آن را باز می کنید، بر عهده دارد.گاهی ممکن است این لامپ به دلایل مختلف روشن نشود.در این حالت باید به دنبال علت روشن نشدن لامپ یخچال بگردید. در ادامه این مقاله از هوم خانه همراه ما باشید.

  1. اولین علت روشن نشدن لامپ یخچال سوختن لامپ است
  2. بررسی خرابی سوکت و یا سر پیچ در هنگام روشن نشدن لامپ یخچال
  3. خرابی و معیوب شدن میکروسوییچ درب دستگاه یکی از اصلی ترین علل روشن نشدن لامپ یخچال

 

 

اولین علت روشن نشدن لامپ یخچال سوختن لامپ است

اولین و شایع ترین دلیل که ممکن است علت سوختن لامپ یخچال باشد ایت است که لامپ بسوزد.سوخن لامپ یخچال مسئله ای بسیار عادی است و لامپ یخچال مانند سایر لامپ ها عمر مفیدی دارد که یک روز به پایان می رسد.

لامپ هایی که در یخچال ها وجود دارند به دو دسته رشته ای و ال ای دی تقسیم می شوند. لامپ های رشته ای بیش تر در یخچال های قدیمی وجود دارند و احتمال سوختن آن ها بسیار بیشتر از لامپ های ال ای دی است.همچنین لامپ های رشته ای میزان مصرف برق بیشتری نسیت به لامپ های ال ای دی دارند.

 

بررسی خرابی سوکت و یا سر پیچ در هنگام روشن نشدن لامپ یخچال

 

گاهی علت روشن نشدن لامپ یخچال سوختن لامپ نیست و مشکل ازسوکت و یا سر پیچ آن است. سر پیچ لامپ قسمتی است که لامپ یخچال در داخل آن قرار می گیرد. این قطعه وظیفه دارد برق را به لامپ برساند و علت روشن شدن لامپ اتصال آن به سرپیچ است.

اما سرپیچ یا سوکت هم می تواند به دلیل رطوبت موجود در یخچال زنگ بزند و خراب شود.

برای یافتن علت روشن نشدن لامپ یخچال می توانید پیچ های وسکوت لامپ را باز و آن را به طور کامل بررسی کنید. توصیه می شود در زمان بررسی سوکت لامپ، به سیم های متصل و پایه آن های آن نیز دقت کنید. برای اینکه از سلامت این قطعه اطمینان حاصل کنید می توانید از مولتی متر استفاده کنید.

کاربر گرامی در صورتی که از یخچال الکترولوکس استفاده می کنید می توانید جهت عیب یابی با نمایندگی تعمیر یخچال الکترولوکس در تماس باشید.

خرابی و معیوب شدن میکروسوییچ درب دستگاه یکی از اصلی ترین علل روشن نشدن لامپ یخچال

میکروسوییچ از قطعات مهم در یخچال است که روی درب نصب شده یخچال است که در هنگام باز و بسته شدن درب یخچال، باعث قطع و وصل شدن مدار لامپ یخچال می شود. خرابی میکروسوییچ می تواند علت روشن نشدن لامپ یخچال باشد.

اما میکروسوییچ چگونه کار می کند؟ میکروسوییچ دارای یک فنر است که وقتی درب یخچال باز می شود باعث وصل شدن مدار لامپ و روشن شدن آن می شود. زمانی که درب یخچال بسته شود، این فنر فشرده شده و مدار لامپ را قطع می کند. تمامی کارکرد میکروسوییچ با همین فنر است و درصورتی که این فنر خراب شود خاموش و روشن شدن لامپ یخچال با اشکال مواجه می شود.

برای اینکه مطمئن شوید مشکل روشن نشدن لامپ یخچال از میکروسوییچ است باید به محل قرار گیری آن دسترسی داشته باشید و آن را از جایگاهش خارج کنید.محل قرار گیری میکروسوییچ در یخچال ها متفاوت است. معمولا می توان میکروسوییچ را در بالای درب یخچال یافت.

پس از خارج کردن این دسته از جایش با یک مولتی متر در هر دو حالت فنر را تست کنید. در صورتی که فنر آسیب دیده بود، باید آن را با نمونه مشابه و کاملا مطابق با مدل یخچال، آن را تعویض نمایید.

  • امداد آی.پی emdadip
  • ۰
  • ۰

همه‌ی ما از دیدن تصاویر باکیفیت لذت می‌بریم و انتظار داریم تلویزیون ما همیشه تصاویر‌ را با بهترین کیفیت ارائه دهد. در برخی اوقات به علت تنظیمات نادرست و به هم ریخته، تصاویر با کیفیتی بسیار پایین‌تر از حد استاندارد نمایش می‌دهند. در حالی که اگر با انجام نکاتی ساده به راحتی می‌توان کیفیت تصویر را به میزان قابل توجهی افزایش داد. شاید برای شما هم سوال شده باشد چگونه کیفیت تلویزیون را بیشتر کنیم؟ شما با انجام نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت به راحتی می‌توانید کیفیت تلویزیون را برای نمایش فوتبال یا فیلم مورد علاقه خود تنظیم نمایید. در ادامه با نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ همراه ما باشید.

03_Sony_X90_huone-872x490.jpg

بهترین حالت تصویر برای تلویزیون

تقریبا همه‌ی تلویزیون‌ها دارای کنترل و تنظیماتی پیشفرض برای ارائه تصویر دارند، که در اکثر مواقع کیفیتی استاندارد را نسبت به وضوح تلویزیون نمایش می‌دهند. شما برای داشتن یک کیفیت عالی باید تنظیمات را بر اساس میزان روشنایی اتاق و علایق شخصی تنظیم نمایید. معمولا نمایش تصاویر در محیط‌های روشن نیاز به نور پس زمسنه بیشتری دارند، در برخی از تلویزیون‌ها میزان روشنایی خودکار وجود دارد که با انتخاب آن تلویزیون به صورت اتوماتیک بهترین روشنایی پس زمینه را به شما ارائه می‌دهد.

تنظیمات پیشفرض کیفیت تلویزیون

حالت تصویر شما بیشترین تاثیر را بر کیفیت تلویزیون دارد. معمولا حالت‌های تصاویر در تلویزیون چندین نوع هستند، که این حالت‌ها تقریبا ظاهر کلی دستگاه را تغییر می‌دهند. اگر تنظیمات تصویر تلویزیون خود را تغییر نداده‌اید به احتمال زیاد کیفیت تصویر شما هنوز برروی حالت استاندارد می‌باشد. اگر به منوی تنظیمات تصویر تلویزیون توجه کرده‌ باشید به احتمال زیاد متوجه حالت‌های مختلف تصویر برچسب‌هایی مانند: واضح، پویا، استاندارد، ورزشی و یا ... را دیده‌اید. معمولا کیفیت تصاویر در حالت‌های پیش فرض از دقت کمتری برخوردار است.

برطرف کردن تاری تصویر

بسته به آنکه کدام شرکت سازنده تلویزیون شماست تنظیمات برطرف کننده تاری تصویر با عنوان‌های مختلفی در منوی تنظیمات دیده می‌شوند. بر طرف کننده تاری تصویر در واقع با افزودن فریم‌هایی مصنوعی تصاویر متحرک را صاف و بدون تاری خواهد کرد. تقریبا بیشتر فیلم‌ها در 24 یا 30 فریم در ثانیه پخش میشوند شما با فعال کردن گزینه برطرف کننده تاری تصویر، تلویزیون به صورت خودکار نرخ فریم را بسته به مدل دستگاه به 60، 120 و یا 240 هرتز تبدیل می‌کند. فریم بیشتر در نمایش تصاویر به معنای آن است که شما تصویری بدون تاری دریافت خواهید کرد.

مناسب ترین کیفیت تلویزیون

تلویزیون‌ها در فروشگاه با بهترین حالت و درخشان ترین حالت تصویر تنظیم می‌شوند به گونه‌ای که ممکن است آن کیفیت را در خانه نداشته باشیم. این تنظیمات را تحت عنوان هایی مانند زنده ، ورزشی ، پویا و روشن پیدا خواهید کرد که در این حالات ممکن است تصویر فیلم را باز هم به خوبی نبینید.  اما به جای آن تنظیمات سینمایی یا فیلم را امتحان کنید. حالت سینمایی باعث می شود تصویر شما به آنچه فیلمسازان در ابتدا قصد داشتند به شما نشان دهند نزدیک شود.

*البته در نظر داشته باشید حالت سینمایی فقط در نور کم و طبیعی بهتر به نظر می رسد.

بیشتر: معرفی خدمات تعمیرات تلویزیون ال جی و پاناسونیک

تنظیم کردن تصویر تلویزیون

گاهی اوقات تنظیمات پیش فرض تصویر نمی‌توانند خواسته ما را از داشتن یک تصویر با کیفیت برطرف کنند. برای داشتن یک تصویر با کیفیت ارزش آن را دارد که وقت خود را صرف تنظیم دقیق تلویزیون کنید. تنظیماتی که برای بهتر شدن کیفیت نمایش تلویزیون میتوانید انجام دهید شامل: کنتراست، رنگ، روشنایی، وضوح و همچنین میزان دمای رنگ است.

چگونه رنگ تلویزیون را تنظیم کنیم؟

چند فیلم مورد علاقه خود را که دارای طیف وسیعی از نورها با صحنه هایی متفاوت است انتخاب نمایید. مانند صفحه‌های تاریک، روشن و یا دارای تنوع رنگ. نور اتاق خود را به گونه‌ای تنظیم نمایید که برای تماشای تلویزیون آن را می‌پسندید. سپس رنگ ها را به گونه ای تنظیم کنید که رنگ هایی مانند رنگ پوست طبیعی به نظر برسند. هنگامی که همه چیز را تنظیم کردید فیلم‌های بعدی را با آن با کیفیتی که دوست داشته‌اید مشاهده کنید.

 

 

  • امداد آی.پی emdadip
  • ۰
  • ۰

 

ماشین لباسشویی یکی از بهترین و پرکاربردترین لوازم خانه محسوب می شود که قابلیت شسشتوی انواع لباس ها را دارد. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که لباس های خود را درون لباسشویی بریزید. برنامه شستشو را انتخاب کنید و پس از شستشوی لباس ها در لباسشویی متوجه لکه های سفیدی روی آن ها شوید. به طوری که به نظر می رسید لباس ها تمیز نشده اند. این لکه های سفید به دلایل بسیاری روی لباس ها باقی می مانند. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح علت باقی ماندن لکه های سفید روی لباس بعد از شستشو در لباسشویی بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب از سایت هوم خانه homekhane همراه باشید.

  1. علت باقی ماندن لکه های سفید روی لباس؛ سختی آب بالا
  2. نامرغوب بودن پودر ماشین لباسشویی یک علت باقی ماندن لکه های سفید روی لباس بعد از شستشو
  3. علت باقی ماندن لکه های سفید روی لباس بعد از شستشو در لباسشویی؛ استفاده از پودر لباسشویی زیاد

 

 

علت باقی ماندن لکه های سفید روی لباس؛ سختی آب بالا

یکی از مهم ترین دلایل باقی ماندن لکه های سفید روی لباس بعد از شستشو در لباسشویی سختی آب بالا می باشد. در بعضی از مناطق به دلیل وجود مواد معدنی زیاد، آّب دارای سختی بالایی می باشد. این سختی باعث می شود لباس ها پس از شستشو لک شوند. زمانی که آب منطقه شما دارای سختی بالایی باشد هنگام حل شدن شوینده در آن رسوباتی آزاد می کند که این رسوبات به بافت لباس ها وارد می شوند و پس از پایان شستشو شما متوجه لکه هایی بر روی لباس ها می شوید. اگر ماشین لباسشویی را به صورت ماهیانه جرم گیری نکنید این رسوبات به دستگاه شما نیز آسیب وارد می کند.

 

 

نامرغوب بودن پودر ماشین لباسشویی یک علت باقی ماندن لکه های سفید روی لباس بعد از شستشو

یکی دیگر از دلایل مهم باقی ماندن لکه های سفید روی لباس بعد از شستشو نامرغوب بودن پودر ماشین لباسشویی می باشد. بسیاری از مردم تصور می کنند کیفیت پودر لباسشویی تاثیر زیادی روی نتیجه شستشو ندارد اما باید گفت زمانی که شما از یک پودر لباسشویی ارزان قیمت و بی کیفیت برای شستشوی لباس های خود استفاده می کنید، احتمال باقی ماندن لکه های سفید روی لباس بسیاری بالا می رود. کیفیت پودر لباسشویی را به طور معمول می توان در برنامه‌های شستشوی کوتاه مدت 20 تا 40 دقیقه‌ای و یا شستشو در آب سرد تشخیص داد. برای جلوگیری از لک شدن لباس ها ترجیحا از پودر لباسشویی با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید: بررسی مدل های ماشین لباسشویی بوش

علت باقی ماندن لکه های سفید روی لباس بعد از شستشو در لباسشویی؛ استفاده از پودر لباسشویی زیاد

یکی دیگر از علت های تاثیر گذار در باقی ماندن لکه های سفید روی لباس بعد از شستشو در لباسشویی استفاده از پودر لباسشویی و یا شوینده زیاد در هنگام شستشو می باشد. بسیاری از مردم بر این باور هستند که استفاده از پودر لباسشویی و یا شوینده بیشتر در ماشین لباسشویی هنگام شستشو باعث تمیز تر شدن لباس ها می شود. اما این باور غلط خود یکی از عوامل لک شدن لباس ها پس از شستشو می باشد. ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس ها یک زمان مشخصی را در نظر گرفته است. اگر مقدار پودر لباسشویی بیشتر از حد باشد دستگاه هنگام آبکشی لباس ها نمی تواند به خوبی مواد شوینده را از روی لباس ها پاک کند و همین امر باعث لک شدن آن ها می شود.

  • امداد آی.پی emdadip