نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اجاق گاز جزء اساسی ترین لوازم آشپزخانه محسوب می شود به طوری که نبود آن زندگی روزمره را مختل می کند. مهم است که اجاق گاز خود را مطابق نیاز خود انتخاب کنید اما گاهی برای شما هم پیش آمده که در هنگام خرید اجاق گاز بین خرید اجاق گاز فردار یا بدون فر شک کنید از خود بپرسید که آیا اجاق گاز فردار خوب است یا بدون فر هرکدام از این مزایا و معایب خاص خود را دارند در این مقاله از نمایندگی تعمیر اجاق گاز دوو قصد داریم تا به بررسی اینکه اجاق گاز فردار یا بدون فر خریداری کنیم را بپردازیم.

 

چند ویژگی اجاق گاز بدون فر

 

جنس بدنه

اجاق گاز های تمام استیل بدنه آن از جنس استیل است و در اجاق گاز های لعابی از جنس لعاب حرارت دیده. در برخی مدل ها هم رویه دستگاه از جنس استیل و بدنه آن دارای پوشش رنگ لعاب است. پوشش استیل طول عمر مفیدی دارد و همچنین در برابر خوردگی که در مناطق با آب و هوای مرطوب به وجود می آید مقاوم می باشد.

تعداد شعله ها

بستگی به ابعاد آشپزخانه، کابینت ها و اعضای خانواده دارد و این نسبت متغیر است. خانواده های کم جمعیت اجاق گاز های ۲ یا ۳ شعله برای شان مناسب تر است و نیازی به ۵ یا ۶ شعله آن ندارند. یکی از نکات مهمی که در انتخاب اجاق گاز بدون فر وجود دارد، میزان حرارت زیاد آن است که از شعله پلو پز ساطع می شود.

 

ترموکوپل

اجاق گاز های نسل جدید مجهز به سیستم ترموکوپل هستند و این امکان را به شما می دهند که در صورت خاموش شدن شعله به صورت خودکار جریان گاز قطع می شود و به این صورت از خطر پخش گاز و آتش سوزی جلوگیری می کند‌وهمچنین در هنگام خرید اجاق گاز بدون فر یا فردار علاوه بر شکل ظاهری باید به نکات ایمنی هم توجه کرد..

 

چند ویژگی گاز فردار

 

تعداد و اندازه سر شعله ها

گازها در هر انواعی که باشند ، بین یک تا شش شعله دارند. هرچه تعداد شعله های آن ها بیشتر باشد، از نظر اندازه بزرگ تر بوده و فضای بیشتری را در آشپزخانه شما اشغال می کنند. سر شعله های آن ها نیز معمولاٌ در سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد که متناسب با اندازه ظروف آشپزی و حجم غذا، می توان به دلخواه از هر کدام استفاده نمود.

پیشنهاد مطالعه: علت خاموش شدن فر اجاق گاز

موتور جوجه گردان

این موتور داخل محفظه فر اجاق ها تعبیه شده و می توان با استفاده از آن حتی مرغ کامل را هم به راحتی طبخ و بریان کرد.

 

محفظه گرمخانه

وجود چنین محفظه ای در اجاق ها یک ویژگی خوب به حساب می آید . در این محفظه می توان غذاهای پخته شده را تا زمان سرو شدن گرم نگه داشت.

 

گریل

اجاق هایی که مجهز به گریل هستند می توانند بوسیله این قابلیت غذاها را گریل و برشته نمایند.

 

 

تفاوت اجاق گاز فرداردر حمل انها

در تفاوت بین اجاق گاز فردار و بدون فر می توان به سنگین بودن اجاق گاز فرداراشاره داشت که درحمل آن را با مشکل مواجه می شوید. اما اجاق گاز های بدون فر این گونه نیستند. معمولا شما به ندرت از اجاق گاز استفاده می کنید و بنابراین هزینه زیادی هم برای این مدل اجاق پرداخته اید.

 

تفاوت اجاق گاز فردار و بدون فر از نظر ظاهر

 

شکل ظاهری اجاق گازبدون فر با گاز های فردار تفاوتی ندارد و همان دربی که اجاق های فردار دارند، نمونه های بدون فر هم از این درب دارند. تنها تفاوت آن سیستم گریل آن است که برای پخت و پز وجود دارد و شما می توانید از آن محفظه به عنوان یک کابینت استفاده کنید و یک سری وسایل اضافی خود را در آن جای دهید.

 

 

مزایایی که اجاق گاز بدون فر نسبت به اجاق گاز فر‌دار دارد

 

  • ارزان تر بودن
  • سبک بودن
  • کم مصرف تر هستند.
  • دارای محفظه خالی برای جای دادن وسایل و خرده ریز،

 

  • ۰۰/۰۹/۰۳
  • امداد آی.پی emdadip

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی