نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

یخچال ها از جمله وسایل آشپزخانه هستند که در طول روز ممکن است به دفعات زیادی باز و بسته شوند. به طور کلی یخچال ها پس  از گذشت مدتی استفاده از آن ها ممکن است با ایرادات زیادی روبرو شوند. یکی از این ایرادات رایج روشن نشدن لامپ یخچال می باشد. برای اینکه بتوانید اقدام به رفع این ایراد در دستگاه خود نمایید، باید بتوانید دلایل بروز مشکل را بررسی کنید. در مواقعی که لامپ یخچال شما روشن نشد، ابتدا باید به عیب یابی سایر دلایل ممکن پرداخته و در نهایت نسبت به تعویض لامپ اقدام نمایید. در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن لامپ یخچال برای شما پرداخته ایم.

 

سوختن لامپ از دلایل روشن نشدن لامپ یخچال

معیوب بودن سوکت و سرپیچ علت روشن نشدن لامپ یخچال

خرابی میکروسوئیچ از دلایل روشن نشدن لامپ یخچال

 

سوختن لامپ از دلایل روشن نشدن لامپ یخچال

 

یکی از مهمترین عواملی که می تواند علت روشن نشدن لامپ یخچال باشد، سوختن این لامپ است. در صورتی که لامپ تعبیه شده است در یخچال از طول عمر پایینی برخوردار باشد و کیفیت لازم را نداشته باشد، ممکن است پس از گذشت مدت زمانی از استفاده از یخچال دچار سوختگی شود. در این حالت باید اقدام به تهیه لامپ مرغوب برای یخچال خود نموده و سپس لامپ آن را تعویض نمایید. برای انجام این کار می توانید لامپ را خارج نمایید و آن را با مولتی متر امتحان کنید یا بعد از خارج کردن لامپ، لامپ جایگزین را وصل کرده و دوباره امتحان نمایید. با این کار می توانید متوجه شوید که مشکل از خود لامپ است یا سایر دلایل باعث روشن نشدن آن شده است. معمولا در یخچال های قدیمی مشکل از خود لامپ یخچال می باشد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین راه تعمیر یخچالهای بوش ، سامسونگ ، ال جی و جنرال الکتریک

 

معیوب بودن سوکت و سرپیچ علت روشن نشدن لامپ یخچال

 

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن لامپ یخچال وجود هرگونه خرابی در سرپیچ و سوکت لامپ است. به طور کلی ممکن است سرپیچ و سوکت لامپ به دلیل برخورد با رطوبت خراب شده باشند. همچنین زنگ زدن سرپیچ نیز می تواند دلیلی بر خرابی این قطعه باشد. بروز زنگ زدگی باعث می شود تا برق به لامپ نرسد و در نتیجه مانع از روشن شدن آن می شود که در این مواقع برای تعمیر باید این سوکت را باز کرده و تعویض نمایید. حتی در برهی موارد ممکن است ایراد از سیم های رابط به سوکت باشد که  باید آن ها را نیز باید بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.

 

بیشتر: سایت آی پی امداد؛ راهنمایی برای خرید لوازم خانگی

 

خرابی میکروسوئیچ از دلایل روشن نشدن لامپ یخچال

 

در صورتی که لامپ یخچال روشن نمی شود، یکی دیگر از دلایل آن خرابی میکروسوئیچ آن می باشد. میکروسوئیچ قطعه ای اصلی در یخچال است که بعد از باز شدن درب یخچال، مدار جریان لامپ دستگاه را راه اندازی می نماید. خرابی میکروسوئیچ این مدار را راه اندازی نکرده و در نتیجه لامپ یخچال شما روشن نخواهد شد. برای بررسی کردن این قطعه باید فنرهای آن را با مولتی متر چک کنید. در صورت خرابی میکروسوییچ درب دیگر نیازی به تعویض چراغ یخچال نخواهید داشت و میکروسوییچ ها هم در صورت خرابی باید تعویض شوند. در صورتی که پس از بررسی میکروسوئیچ متوجه شدید که دچار خرابی شده است، برای تعویض آن باید حتما از قطعات اصلی یخچال خود استفاده نمایید.

  • ۰۰/۰۸/۰۵
  • امداد آی.پی emdadip

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی