نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

امداد آی.پی با پنجاه سال سابقه درخشان و ضمانت نامه رسمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

همه‌ی ما از دیدن تصاویر باکیفیت لذت می‌بریم و انتظار داریم تلویزیون ما همیشه تصاویر‌ را با بهترین کیفیت ارائه دهد. در برخی اوقات به علت تنظیمات نادرست و به هم ریخته، تصاویر با کیفیتی بسیار پایین‌تر از حد استاندارد نمایش می‌دهند. در حالی که اگر با انجام نکاتی ساده به راحتی می‌توان کیفیت تصویر را به میزان قابل توجهی افزایش داد. شاید برای شما هم سوال شده باشد چگونه کیفیت تلویزیون را بیشتر کنیم؟ شما با انجام نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت به راحتی می‌توانید کیفیت تلویزیون را برای نمایش فوتبال یا فیلم مورد علاقه خود تنظیم نمایید. در ادامه با نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ همراه ما باشید.

03_Sony_X90_huone-872x490.jpg

بهترین حالت تصویر برای تلویزیون

تقریبا همه‌ی تلویزیون‌ها دارای کنترل و تنظیماتی پیشفرض برای ارائه تصویر دارند، که در اکثر مواقع کیفیتی استاندارد را نسبت به وضوح تلویزیون نمایش می‌دهند. شما برای داشتن یک کیفیت عالی باید تنظیمات را بر اساس میزان روشنایی اتاق و علایق شخصی تنظیم نمایید. معمولا نمایش تصاویر در محیط‌های روشن نیاز به نور پس زمسنه بیشتری دارند، در برخی از تلویزیون‌ها میزان روشنایی خودکار وجود دارد که با انتخاب آن تلویزیون به صورت اتوماتیک بهترین روشنایی پس زمینه را به شما ارائه می‌دهد.

تنظیمات پیشفرض کیفیت تلویزیون

حالت تصویر شما بیشترین تاثیر را بر کیفیت تلویزیون دارد. معمولا حالت‌های تصاویر در تلویزیون چندین نوع هستند، که این حالت‌ها تقریبا ظاهر کلی دستگاه را تغییر می‌دهند. اگر تنظیمات تصویر تلویزیون خود را تغییر نداده‌اید به احتمال زیاد کیفیت تصویر شما هنوز برروی حالت استاندارد می‌باشد. اگر به منوی تنظیمات تصویر تلویزیون توجه کرده‌ باشید به احتمال زیاد متوجه حالت‌های مختلف تصویر برچسب‌هایی مانند: واضح، پویا، استاندارد، ورزشی و یا ... را دیده‌اید. معمولا کیفیت تصاویر در حالت‌های پیش فرض از دقت کمتری برخوردار است.

برطرف کردن تاری تصویر

بسته به آنکه کدام شرکت سازنده تلویزیون شماست تنظیمات برطرف کننده تاری تصویر با عنوان‌های مختلفی در منوی تنظیمات دیده می‌شوند. بر طرف کننده تاری تصویر در واقع با افزودن فریم‌هایی مصنوعی تصاویر متحرک را صاف و بدون تاری خواهد کرد. تقریبا بیشتر فیلم‌ها در 24 یا 30 فریم در ثانیه پخش میشوند شما با فعال کردن گزینه برطرف کننده تاری تصویر، تلویزیون به صورت خودکار نرخ فریم را بسته به مدل دستگاه به 60، 120 و یا 240 هرتز تبدیل می‌کند. فریم بیشتر در نمایش تصاویر به معنای آن است که شما تصویری بدون تاری دریافت خواهید کرد.

مناسب ترین کیفیت تلویزیون

تلویزیون‌ها در فروشگاه با بهترین حالت و درخشان ترین حالت تصویر تنظیم می‌شوند به گونه‌ای که ممکن است آن کیفیت را در خانه نداشته باشیم. این تنظیمات را تحت عنوان هایی مانند زنده ، ورزشی ، پویا و روشن پیدا خواهید کرد که در این حالات ممکن است تصویر فیلم را باز هم به خوبی نبینید.  اما به جای آن تنظیمات سینمایی یا فیلم را امتحان کنید. حالت سینمایی باعث می شود تصویر شما به آنچه فیلمسازان در ابتدا قصد داشتند به شما نشان دهند نزدیک شود.

*البته در نظر داشته باشید حالت سینمایی فقط در نور کم و طبیعی بهتر به نظر می رسد.

بیشتر: معرفی خدمات تعمیرات تلویزیون ال جی و پاناسونیک

تنظیم کردن تصویر تلویزیون

گاهی اوقات تنظیمات پیش فرض تصویر نمی‌توانند خواسته ما را از داشتن یک تصویر با کیفیت برطرف کنند. برای داشتن یک تصویر با کیفیت ارزش آن را دارد که وقت خود را صرف تنظیم دقیق تلویزیون کنید. تنظیماتی که برای بهتر شدن کیفیت نمایش تلویزیون میتوانید انجام دهید شامل: کنتراست، رنگ، روشنایی، وضوح و همچنین میزان دمای رنگ است.

چگونه رنگ تلویزیون را تنظیم کنیم؟

چند فیلم مورد علاقه خود را که دارای طیف وسیعی از نورها با صحنه هایی متفاوت است انتخاب نمایید. مانند صفحه‌های تاریک، روشن و یا دارای تنوع رنگ. نور اتاق خود را به گونه‌ای تنظیم نمایید که برای تماشای تلویزیون آن را می‌پسندید. سپس رنگ ها را به گونه ای تنظیم کنید که رنگ هایی مانند رنگ پوست طبیعی به نظر برسند. هنگامی که همه چیز را تنظیم کردید فیلم‌های بعدی را با آن با کیفیتی که دوست داشته‌اید مشاهده کنید.

 

 

  • ۰۰/۰۷/۲۶
  • امداد آی.پی emdadip

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی